במה ומסך

בוגרים לגילם – עינב דלבה

ראיון עם בוגרת מגמת עיצוב אופנה ב"שנקר" על פרויקט הגמר שלה

אוגוסט 4, 2014  

בוגרים לגילם הוא מדור חדש שנוסד לכבוד תערוכות הסיום של בוגרי המחלקות השונות בבתי הספר הגבוהים לעיצוב. בחרנו מספר בוגרים מוכשרים שפרויקטי הגמר שלהם קשורים לתרבות לילדים, ושלטעמנו כדאי מאוד לשים לב אליהם. אנו שמחים להציג בפניכם את יוצרי העתיד, המפגינים כבר בפרויקט הגמר שלהם גישה ייחודית, מרעננת ומגוונת לעשיה תרבותית ואמנותית לילדים.

והפעם, ראיון עם מעצבת האופנה עינב דלבה, בוגרת "שנקר".

שלום עינב, ספרי קצת על עצמך.

שמי עינב דלבה, בת 29 מקיבוץ זיקים, וסיימתי לאחרונה את לימודיי במגמת עיצוב אופנה במכללת "שנקר". העניין והעיסוק בתחומי העיצוב השונים ליוו אותי מאז ומתמיד. מגיל צעיר התנסיתי בציור, פיסול, מלאכת יד ותפירה, אך תחום עיצוב האופנה בפרט משך אותי ולכן הבחירה ב"שנקר" כמקום אידאלי לרכוש בו השכלה מקצועית בתחום זה הייתה ברורה מאליה.
בתוך מסגרת הלימודים שכוללת ארבע שנים, התנסיתי בעיקר בעיצוב בגדי נשים ומעט מאוד בעיצוב בגדי גברים. אך דווקא תחום עיצוב בגדי ילדים היה עבורי המסקרן ביותר.

מה עשית בפרויקט הגמר?

עבור פרויקט הגמר שלי בחרתי לעצב קולקציה לילדים הנקראת "KID ME NOT" אשר נותנת זווית ראייה אישית ושונה על אופנת ילדים, תוך כדי שהיא עוסקת במושג הילדות ובוחנת את נקודת המבט הייחודית של ילדים כלפי זהותם בעולם של מבוגרים.

תמונות מהתצוגה
מה היה תהליך העבודה על הפרויקט?

תהליך העבודה התחיל באיסוף אימג'ים ומחקר עיוני בנושא, והמשיך בבניית לוח השראה, שהוא למעשה קולאז' שיצרתי אשר משמש גם כלוח אווירה ממנו שאבתי השראה עבור החומרים, הצבעוניות והצלליות בקולקציה, וגם שימש כעוגן שניתן לחזור אליו לאורך כל התהליך על מנת לחדד ולדייק את עיצוב פריטי הלבוש.

מקורות השראה

מקורות השראה

גם הסקיצות שהובילו אותי לעיצוב הסופי נעשו בטכניקה של קולאז' במטרה לשמור על האסתטיקה השטוחה והדו ממדית על מנת שתעבור לבגדים עצמם בצורה הנכונה ביותר.

סקיצות-עינב-דלבה

האתגר בעיצוב בגדי ילדים הוא שונה מעיצוב למבוגרים מבחינת ההתייחסות לפרופורציות של הגוף ומבחינת השימוש בטקסטילים השונים. ישנם פרמטרים שונים אליהם מתייחסים כשמעצבים לילדים כגון עמידות של הבד, גמישות, נוחות ומגע של הבד כנגד הגוף. למרות שפריטי הלבוש שעיצבתי מתכתבים עם בגדי המבוגרים ובפרט בגדים מחויטים ומובנים יותר, ניסיתי למצוא את האיזון על מנת לשלב בין שני העולמות ולהביא את עולם המבוגרים אל עולם הילדים.

ואיך כל זה קשור למאיירת תום זיידמן פרויד ולספרי ילדים?

ההשראה הראשונית שבה התמקדתי בתחילת התהליך הגיעה מספר ילדים שנכתב בשנות ה-20 על ידי הסופרת והמאיירת תום זיידמן פרויד, בשם "מסע הדג".

 

מסע-הדג

מתוך: "מסע הדג" / תום זיידמן פרויד

מסע-הדג-2

מתוך: "מסע הדג" / תום זיידמן פרויד

נחשפתי לספר תוך כדי מחקר שערכתי על הדרך שבה מבוגרים תופשים את הילדים ואיך היא משפיעה עליהם, בספרות ילדים ובגדי ילדים לאורך ההיסטוריה. האסתטיקה והנרטיב הייחודיים של הספר עוררו בי השראה באופן מיידי מכיוון שהם הציגו התייחסות שונה כלפי עולמם של ילדים; כזו שמסתכלת אליהם בגובה העיניים ומבינה את מורכבות עולמם הפנימי והעשיר. הצבעוניות הגולמית והפשוטה באיוריה של זיידמן פרויד הובילו אותי לבחור בתהליך העיצוב בצבעוניות שהיא לא אופיינית לקשת הצבעונית שמזוהה כיום עם ילדים. כמו כן, הגזרות והצלליות בקולקציה נוצרו תוך תרגום של צורות תלת ממדיות לשפה דו ממדית, השואבות השראה מהילדות כפי שהיא באה לידי ביטוי באיורים, תוך התייחסות למאפיינים כמו חוסר פרופורציה ונאיביות.

לוח השראה
החומרים בהם השתמשתי הם בעיקר בדי כותנה ולבד טבעיים בצבעים גולמיים ובהירים, מהם יצרתי פיתוח בד שונים באמצעות הדפסת רשת, סובלימציה ורקמה ידנית.

פיתוחי טקסטיל

 

דגם מצולם

דגם מצולם

דגם מצולם 1

דגם מצולם

מה התוכניות שלך לעתיד? מה הוא פרויקט החלומות שלך?

מבחינת תוכניות לעתיד, הייתי רוצה מאד למצוא עבודה בארץ או בחו"ל בעיצוב בגדי ילדים, על מנת לרכוש ניסיון ולהכיר את התעשייה מקרוב. זהו תחום שנמצא כרגע במגמת עלייה והייתי שמחה להמשיך לקחת בו חלק, בתקווה שבעתיד אוכל להגשים את החלום ולהקים מותג משלי המשקף את האסתטיקה והגישה שלי כלפי אופנה לילדים.

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה


ידע אותי כאשר מפורסמות תגובות חדשות ברשימה זו.