3 יצירה מקורית

הסיפור הזוכה בתחרות סיפורי רכבת

היכנסו וקראו את הסיפור הזוכה!

אוקטובר 15, 2018  

אנו שמחים להכריז על הסיפור הזוכה בתחרות סיפורי רכבת, אשר יופיע בגב התכנייה של כנס “הפנקס” בשיתוף ספריית בית אריאלה, שיתקיים בתאריך 1.11.2018

כוכב ורכבת ההרים המכושפת

כוכב עמדה בתור לרכבת ההרים המכושפת והביטה בדאגה בשומר המשופם במדים ההדורים שחסם את הכניסה. “מי שהראש שלו לא מגיע לקו, לא עולה,” אמר השומר ומדד את הילדים בסרגל. כוכב הנמוכה פחדה שאין לה סיכוי.

הלונה-פארק הקסום היה פתוח רק לילה אחד בשנה. גם בשנה שעברה כוכב הייתה נמוכה מדי והביטה בקנאה בילדים שישבו ברכבת שהסתחררה בלולאות מופלאות. אפילו הרכבת נראתה עצובה שכוכב לא הצליחה לעלות עליה, וחרטומה הנוצץ הושפל בצער.

מאז, כוכב הקפידה לאכול בכל ארוחה שניצל ופתיתים וללגום חלב בכוסות גדולות. בכל כוחותיה התאמצה לגדול, אך גם לאחר שנת מאמצים, הקו בסרגל של השומר עדיין נראה רחוק. לא הוגן!

ילדה קטנה שעמדה לפניה נפסלה ופרצה בבכי. כוכב חשה את הדמעות עולות בעיניה. מה לעשות? לפתע צץ בראשה רעיון. העוגיות של סבתא מרים! סבתא הכניסה לתרמילה קופסת עוגיות קשות ופריכות לכרסם בדרך. כוכב התכופפה, פתחה את נעליה ודחפה בזריזות שלוש עוגיות לכל נעל, ממש מתחת לעקב. היא התעלמה ממבטי הילדים הסקרניים סביבה. העוגיות הגביהו אותה בדיוק לגובה הנכון. זהו!

השומר רטן בזעף כשמדד אותה כאילו ידע שעוללה תעלול. היא רעדה חזק עד שחששה שהעוגיות בנעליה יתפוררו.
“עברי!” נהם השומר לבסוף וכוכב המאושרת רצה לתוך הרכבת. נדמה לה שהרכבת הוורודה העגלגלה על פסיה הזהובים משועשעת מהתעלול שלה ומצחקקת לקראתה.

הילדים האחרים בקרון לא צחקו. “את קטנה מדי,” אמר ילד גבוה בחומרה. “את רימית. זו רכבת לגדולים.”

לבה של כוכב הלם. היא לא ידעה מה להשיב ולכן העמידה פנים ששכחה כיצד לדבר, התכרבלה במושבה וציפתה.

ולפתע, טלטלה, חריקה, והרכבת זינקה! הרוח שרקה בשיערה של כוכב. הסיבובים! הלולאות! הסכנות! ההרפתקאות! ליבה ניתר בחזה כחרצן בצנצנת ובעיניה נשקפו אורותיו הנוצצים של הלונה-פארק הקסום. הצלחתי, חשבה.

הרכבת האיצה לתוך הלולאה המטורפת והבלתי-אפשרית שהקיפה את הלונה פארק מלמעלה ומלמטה. הילדים צרחו, הפוכים באוויר, וכוכב צרחה איתם בפחד ובהנאה. אבל היא הייתה נמוכה מדי. בירידה התלולה והמסוכנת, גופה הקטן נטה מעבר למעקה הביטחון וכמעט נזרק מהרכבת. הילד הגדול הביט בה בבהלה. “אמרתי לך,” לחש.

כוכב קפאה באימה חסרת מילים. האם היא עומדת ליפול מהשמיים ארצה?

אז התרחש פלא. כוכב חשה שהיא נעטפת בחיבוק אמיץ ובטוח. הרכבת המכושפת בעצמה חיבקה אותה וצחקה במטר ניצוצות זהובים. כוכב חשה שגופה כמו נמתח לאורך המסילה, ארוך כמו הרכבת וגבוה כמו השמים. היא נופפה לסבתא בחלון ביתה. “תודה על העוגיות!” צעקה וידעה שהרכבת אוהבת אותה. תמיד תוכל לנסוע בה, ושום קו בשום סרגל לעולם לא יאמר לה שהיא נמוכה.

ומה חשבתם אתם על "כוכב ורכבת ההרים המכושפת"?

כתיבת תגובה

3 תגובות:

  1. דפנה חיימוביץ' הגיב:

    צריך לומר ולכתוב ”היכנסו” ולא ”כנסו”. (להיכנס ולא לכנס). האם הסתיימה ההצבעה בטרם הסתיים התאריך שנקבע-15.10.18? מה הניקוד של הסיפור הזוכה? סיפור יפה.

  2. […] ושיחקו אתו בצורה ספרותית-אמנותית נהדרת. לצד הסיפור הזוכה במקום הראשון, בחרנו לחלוק עמכם/ן טקסטים נוספים שזכו לאהדת הקהל […]

  3. טל חן הגיב:

    מקסים. זה מעולה.

כתיבת תגובה