1 במה ומסך

העתיד מאחורינו / יוני שלמון

על הסרט החדש של אולפני פיקסאר "מכוניות 3", ומה הוא אומר לנו על הבוז שחשים יוצרים עכשוויים להווה

יולי 2, 2017  

פיקסאר, בחייהם הקצרים, עברו את מה שגיבורם, מכונית המירוץ ספידי מקווין, עבר: הם הצליחו בתנופה אדירה כאשר הוכיחו את כוחם של סרטי האנימציה הממוחשבת עם סרטיהם הראשונים, שהפכו לקלאסיקות מידיות. בעודם נקלעים לאבדן דרך במהלך חיפוש כושל אחר רצף העשייה האמנותית שלהם הם מיתגו עצמם כ"מנטורים" וככאלו ש"יודעים לספר סיפור רגשי".

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

תגובה אחת:

  1. מאת ינשופופר:

    איזה ניתוח מרתק! יש מעט סרטים שאני אוהב ומעריך בפיקסאר – סדרת "צעצוע של סיפור", למשל, על אף העובדה שהגיבור הרע בסרט הראשון ממחיש את דבריך – היצירתיות החדשנית שלו מקבלת פנים מעוותות והופכת לרשע טהור. "משפחת סופר על" היא משל מצחיק על הורות (צריך להיות גיבור-על על מנת להיות הורה…) אבל גם כאן הגיבור הרע הוא זה שלא נולד, להוותו, לשושלת מיתית של גיבורי על, והניסיונות היצירתיים שלו להתגבר על כך זוכים רק לבוז ולדחייה מצד בעלי הכישרון המולד – בשני הסרטים הללו חייב הסדר הטוב להישמר (גיבורי העל פורעים אותו, כביכול, אך רק כדי להשיב אותו על כנו). שני אלה הם ניגוד של "מפלצות בע"מ" הנפלא ממש, שבאמת פותח – סליחה על הקלישאה – דלתות למציאויות אחרות (ולפתרונות מפתיעים).

כתיבת תגובה


ידע אותי כאשר מפורסמות תגובות חדשות ברשימה זו.