15 ספרות

מי זה הספר הזה בכלל? – ראיון עם המעצבת עדה ורדי

עדה ורדי על עיצוב ספרים ותפקיד המעצבת ביחסי הגומלין בין טקסט ואיור

יוני 8, 2011  

עדה ורדי היא מבכירות המעצבות בישראל. היא גרפיקאית המתגוררת בתל-אביב, ועוסקת בעיצוב עטיפות לספרים ובעיצוב סדרות ספרותיות למבוגרים וילדים. עבודותיה המדויקות יוצרות עיצובים מרהיבים ובלתי נשכחים, המעשירים הוצאות ספרים רבות בסגנונות אמנותיים מגוונים.

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

15 תגובות:

  1. שחר קובר הגיב:

    מאוד מעניין, תודה רבה. עדה ורדי מעצבת נהדרת והיה מרתק לקרוא על דרך עבודתה! מעבר לזה, מאוד שמחתי לקרוא שהבא בסדרת הרפתקה יראה אור עם איורים של רוני פחימה שהיא לדעתי יודעת לאייר בשחור-לבן הכי טוב בארץ.

  2. אפרת הגיב:

    איזה יופי של כתבה. נהניתי לקרוא על תהליך העבודה ומקורות ההשראה…חבל שהכתבה לא ארוכה יותר…בתור מאיירת שהיא גם מעצבת תמיד ענינו אותי יחסי הגומלין שבין האיור לעיצוב וכתבה זו נוגעת בעניני האיזון העדין שבין הטקסט לאיור. מענין מאוד! מחכה לכתבות המשך שכאלו 🙂

  3. אפרת חסון הגיב:

    איזה יופי של כתבה. נהניתי לקרוא על תהליך העבודה ומקורות ההשראה…חבל שהכתבה לא ארוכה יותר…בתור מאיירת שהיא גם מעצבת תמיד ענינו אותי יחסי הגומלין שבין האיור לעיצוב וכתבה זו נוגעת בעניני האיזון העדין שבין הטקסט לאיור. מענין מאוד! מחכה לכתבות המשך שכאלו 🙂

  4. גיא גרניט הגיב:

    יש משהו מעניין בחיבור המחומש (סופר, סופר מתרגם, 2 מאיירים, מעצבת) שבסדרת "הרפתקה", הבעיה היא שלדעתי זה לא מאפשר לתת קרדיט למאיירים על-גבי העטיפה. אולי כדאי היה לתת קרדיט כפול, לשניהם, כמו 2 המתרגמים של "אוליבר טוויסט"

  5. שחר קובר הגיב:

    גיא, לא נהוג לתת קרדיט למאייר על גבי העטיפה לספרים הפונים לנוער ומלווים באיורי שחור-לבן פה ושם, אלא בפנים הספר.

  6. דינה הגיב:

    ראיון מרתק ומאיר עיניים. ואני חשבתי לתומי שבד"כ המאייר הוא גם המעצב…

  7. אמרי זרטל הגיב:

    ראיון מרתק ועבודות נהדרות, מקסים.

  8. גיא גרניט הגיב:

    יש חריגים. למשל פולונסקי ב"ההרפתקאות המפתיעות של הברון מינכהאוזן":

    http://cafe.mouse.co.il/topic/2087589/

  9. עינת הגיב:

    זה מפני שהאיורים שלו מופיעים בתוך הספר. אם היה מאייר רק את הכריכה, אז שמו היה מופיע רק בתוך הספר. מנסיון אישי! 🙂

  10. גיא גרניט הגיב:

    גם ב"הרפתקה" יש איורים בתוך הספר, של מאייר אחד (סליטקר, פחימה, פרידמן), ואיור העטיפה שהוא של בתיה (מאיירת שנייה)

  11. עינת הגיב:

    לרוב, בספרי נוער ומבוגרים, אין קרדיט למאייר על גבי הכריכה. גם בחו"ל זה נדיר. תראה את סדרת השושנים האנגליות של מדונה (בעברית ובאנגלית). לעומת זאת, אני זוכרת שבספרי שוקן ובזמורה ביתן לדוגמא, הייתי מקבלת קרדיט על איור על גבי הכריכה בקטן בצד האחורי שלה ולא בתוך הספר.

  12. […] אשר חברה להוצאת "מודן" וגייסה לשורותיה את המעצבת עדה ורדי והמאיירת בתיה קולטון, לצד העורכים חגי ואסף ברקת. […]

  13. […] אשר חברה להוצאת "מודן" וגייסה לשורותיה את המעצבת עדה ורדי והמאיירת בתיה קולטון, לצד העורכים חגי ואסף ברקת. […]

  14. […] אשר חברה להוצאת "מודן" וגייסה לשורותיה את המעצבת עדה ורדי והמאיירת בתיה קולטון, לצד העורכים חגי ואסף ברקת. […]

  15. […] החזקת הספר ביד ממלאת בציפייה נעימה. העטיפה, שעיצבה עדה ורדי, לא רק יפה ומעניינת (האיור של בתיה קולטון. וגם בפנים […]

כתיבת תגובה