2 במה ומסך

סיפור חדש עתיק יומין / יוני שלמון

על הסרט "היפה והחיה" החדש ולמה זוגיות של נערה וחיה כבר לא מעוררת בנו עניין

מרץ 27, 2017  

החיה החדש אינו שונה בהרבה מאדם חם מזג, אבל הוא כבר לא “חיה” במובן המיתי, הטבעי המהותי-קיומי של המילה. הוא רק מחופש לחיה. רוב הסרט הוא מתנועע כאדם פרט לרגעי אקשן נדירים בהם הוא נזכר לפתע להשתמש ביכולותיו החייתיות שמתגלות לרגע ככוחות-על.

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

2 תגובות:

  1. עירית הגיב:

    בעיניי, הבעיה הרבה יותר חמורה. דיסני נוהגים לנכס לעצמם מגוון סיפורים ואגדות ותוך כדי כך לשנות לחלוטין את התוכן המקורי. זה היה נכון ב”פינוקיו”, עוד יותר נכון ב”עליסה בארץ הפלאות” והכי נכון (ונורא) ב”בת הים הקטנה”, שגם הוא עומד להפוך לסרט מצולם.
    אולי מדובר בסרטים קלאסיים של דיסני, אבל חשוב לזכור שבראש ובראשונה מדובר ביצירות ספרותיות קלאסיות, פרט “קטן” שדיסני מעדיפים לטאטא מתחת לשטיח כדי להמשיך את המסורת המסחרית שלהם. יש להם דרך פעולה מוכרת: הם יוצרים סרט אנימציה לפי סיפור/אגדה שמשנה לגמרי את המקור ואחר כך יוצרים סרט מצולם שמבוסס על ה”קלאסיקה” של דיסני, שכאמור מבוססת על תוכן שכל קשר בינו לבין הגרסה של דיסני מקרי בהחלט.
    בכלל, בשנים האחרונות יש לי תחושה שכל סרט שדיסני מפיקים נועד למטרה אחת ויחידה: למכור מוצרים קשורים (מישהו הזכיר את אלזה?). למרבה הצער, דיסני של היום היא ממש לא מה שהיתה פעם.

  2. יוני הגיב:

    הי עירית. את כותבת דבר והיפוכו. דיסני מאז ומעולם ניכסו אגדות לעצמם, זה לא חדש. ומצד שני את אומרת “זה לא מה שהיה פעם”. ואני חייב לומר שיחסית לפוטנציאל המסחור דיסני עושים מאמץ גדול מאוד כדי להוציא מוצרים איכותיים ולהתחדש על הדרך. מואנה וזוטרופוליס הם יצירות נהדרות וחדשות מהניילון. הלוואי עלינו מסחור כזה.

כתיבת תגובה