על השראה, השפעה ושאילה בספרות הילדים והנוער (חלק ג') / יחיעם פדן
חלק שלישי מתוך שלושה של מאמר העוסק בהשפעות, מחווות ואינטרטקסטואליות בספרות ילדים ונוער
פברואר 21, 2014
בחלקו הראשון של המאמר הצעתי את הגדרתו של אריך קסטנר למידת השאילה המותרת, הצגתי שאילות ומחוות – גם באיור – ושחזרתי את הגלגול של מוטיב בובת העץ או החרסינה. בחלקו השני תיארתי ילדים המתמרדים נגד הנימוסים שהיו מקובלים בזמנם, עסקתי בצמיחתה של חבורת הילדים – המחליפה את הגיבור הספרותי היחיד– ובהשפעות אחרות. ניגש עכשיו לתחום העמום באמת שבין השראה להשפעה.