9 ספרות

חופן מרגליות קטן / יותם שווימר

רשימת ביקורת על ספרה של שהם סמיט, "האגדות שלנו"

ספטמבר 14, 2011  

לסמיט ניסיון רב בעיבוד אגדות ומעשיות לילדים, בעיקר מהמיתולוגיה היוונית, אך גם משאר עמי העולם. מעניין במיוחד לראות כיצד היא ניגשת לטקסטים המיוחסים ליהדות.

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

9 תגובות:

  1. עינה הגיב:

    כבר שמעתי על הספר הזה, אשוב ואחפש אותו!

  2. ערן שחר הגיב:

    יוצאים לאור לא מעט ספרים טובים, אבל כאן לא מדובר על הוצאתו לאור של ספר טוב. כאן מדובר באירוע הספרותי של השנה. כשהספר הגיע לראשונה לחנות אותה אני מנהל, הזמנתי מייד עוד חמישים עותקים: מספרים שכאלה צריך לעשות חגיגה.

  3. עינת הגיב:

    נראה מבטיח. האיור כמובן מהפנט. יש באיורים של ולי מינצי איכויות גוטמניות. ויש להניח שהפרוייקט של שהם סמיט מזמן חגיגה אמיתית לקורא. שילוב מנצח. בקרוב על מדף הספרים האישי שלי! תודה.

  4. דינה הגיב:

    עדיין לא ראיתי את הספר, אבל אין לי ספק שזהו מפעל ספרותי ייחודי והכרחי לילדים של היום. אפילו לפני שבדקתי, יש לי אמון בשוהם סמיט. אני בטוחה שכרגיל, היא עשתה עבודה מעולה.

  5. איריס אליה הגיב:

    פשוט פרוייקט נפלא! שמחתי לקרוא עליו גם ב”הארץ”, אין לי ספק שאקנה אותו. בהצלחה רבה.

  6. גדי הגיב:

    אכן ילדים מהחינוך הדתי יכירו את רוב האגדות. גם הקשיים אותם מתארת סמיט במבוא על השפה של המקרא שזרה לילדים לא נמצאים בחינוך הדתי מאחר ואת פרשת השבוע לומדים שם מגיל צעיר ומבינים מה המילים אומרות. כל האגדות כון ן מהמקורות, על הערותיה של סמיט אפשר להתווכח, זו פרשנות אישית שלה, היא מביא גם הרבה מדברי חז”ל.
    לקונים לילדים אני מפנה את תשומת הלב לספר אגדתא של שמוליק פאוסט, שעוסק אף הוא באגדות ומיועד למבוגרים. ככה כל המשפחה יכולה להינות. פאוסט אמנם דתי אולם גם הציבור החילוני ייהנה מהספר.
    סקירה על שני הספרים ניתן לקרוא כאן
    http://www.xn—-2hcm6cgyhbh.com/2011/10/jewish-legends.html

  7. […] ובכל זאת הבחירה היתה קלה להפליא. מיד לאחר פרסומו של "האגדות שלנו" מאת שהם סמיט, זכה הספר בביקורות מצוינות בכל […]

  8. […] – בחריזה ובפרוזה, היא כותבת עיבודים למשלים, מעשיות ואגדות; פרסמה סיפורים מיתולוגיים המשלבים נימה קלאסית עם גישה […]

כתיבת תגובה