4 ספרות

אהבה מיתולוגית / ערן שחר

רשימת ביקורת על הספר "אמור ופסיכה", וגלגולי הסיפור המיתי

אפריל 29, 2013  

למרות שכיחות המיתוס בקבצים השונים, הוצאת הספר מבורכת ומהווה תוספת חשובה לז’אנר סיפורי המיתולוגיה. רונית חכם עיבדה את המיתוס בחכמה, היא השתדלה מאד להיות נאמנה למקור הרומי, לארוג תוכן עדין משלה, ידעה היכן להרחיב והיכן לקצר (הושמטו לדוגמה מספר ניסיונות התאבדות של פסיכה ומעשי הנקמה הרצחניים שלה באחיותיה). היא מספרת בצורה קולחת את הסיפור לאורו של המיתוס לא רק ברמת סדר האירועים, אלא נאמנה למקור גם בהלך הרוח ובדיאלוגים של הדמויות.

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

4 תגובות:

  1. מיכל פז-קלפ הגיב:

    נשמע מקסים. איורי השחור-לבן שהצגת כאן עושים חסד רב עם כריסטינה קדמון ומציגים את הטכניקה שלה במלוא תפארתה.

  2. רחל הגיב:

    ספר המיתולוגיה של עידית המילטון אכן ספר מיתולוגי… אני השגתי אותו בהחלפה תמורת ספר אחר, ובמשך שנים התאבלתי על הספר שמסרתי, עד שהבנתי שקיבלתי בתמורה ספר מעולה פי כמה 🙂
    יוזמה וביצוע נהדרים, סיפורי מיתולוגיה הם עושר שצריך לשוב ולחזור אליו.

  3. תמר הגיב:

    קראתי אמש את הספר והוא אכן מאויר להפליא. נדמה שקדמון, שלא תמיד הצטיינה בעיני באיור לילדים קטנים ונטתה לסנטימנטליות יתר, מצאה פה את מקומה הטבעי והטכניקה שלה מרהיבה. מצאתי את הקולאז’ שדיברת עליו בעמוד אחד בלבד בו פסיכה מתעטפת בשחורים. כסותה השחורה עשויה ניר פרגמנט שחור (נדמה לי). זה דווקא לא צרם לי למרות שההופעה החד-פעמית קצת סתומה.
    לעומת האיורים מצאתי את הטקסט לא מוצלח. אכן יש לחכם ניסוחים יפים, אך הקיצור הנמרץ מורגש ומתאמץ מה שמתבטא ביותר מדי שמות פועל.

  4. […] של קדמון, שהוגדרה כאן, ב"הפנקס" כ"שיא יצירתה", היא דוגמא נהדרת לשליטה של המאיירת […]

כתיבת תגובה