1 ספרות

שירי רועים כמייצגי מהפכה תרבותית ואמנות צלילית / ד"ר ניצה דורי

משמעותם הספרותית והפונולוגית של שירי הרועים לילדים מראשית המאה העשרים

מרץ 28, 2014  

במאמר זה אעסוק בשירי רועים של אמירה ומשחק, שהם הסוג הספרותי הראשון שהילד פוגש. שירים אלה מופקים עבור הילד בשלב שהוא איננו מבין את מילות השיר, ובמצב שבו יש אינטימיות גדולה בין הילד והמבוגר המאפשרת שחרור מספר אל עבר קשר עצמאי המעניק ביטחון וחוויה טובה עבור שניהם. בנוסף, ישנם ערכים רבים וחשובים שהפעוט לומד מסוג ספרותי זה: תקשורת בינו לבין המבוגר באופן מהנה, פורקן ושחרור ביומיום, הנאה חושית-תנועית, העשרת השפה, וחיזוק הרגישות לצלילים ולמקצבים.

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

תגובה אחת:

  1. רות ריכטר הגיב:

    שלום לכם
    תודה על המאמר המקיף.
    אני סופרת ילדים ונוער, וכתבתי סיפור העוסק בדיוק בנושא המאמר. איך אשלח לך אותו? אפשר לשלבו ולפרסמו ב”הפנקס” או במססגרת אחרת. אאנסה לשלוח אותו בדוא”ל אלקטרוני ליותם.
    שבת שלום
    רותי ריכטר 037314024 0524824436

כתיבת תגובה