האיור הוא ה”ביג דיל” / עומר מזרחי
ביקורת על המהלך האיורי בספר "חיים על מאדים" מאת ג'ון אייג'י
ספטמבר 9, 2019
הפער באינפורמציה נוצר ממש מההתחלה ועד לרגע השיא. רגע לפני הגילוי הגדול למשל, בוחר אייג’י להאט את קצב האיורים ולהציג את הילד בפריים קולנועי מאוד ודרמטי. כלומר, האיור והקצב רומזים לנו שמשהו גדול עומד לקרות.
האיורים אמנם נראים מעולה אבל הרעיון המרכזי כלל איננו מקורי והופיע בהרחבה ( בדמות עשרות רבות של חייזרים) ב”האיש מהירח – יום בחייו של בוב” שכתב ואייר סיימון ברטרם (כנרת 2005, מאנגלית: יערית בן יעקב). נקודה מטרידה נוספת בסיפור : פרח אחד ויחידי צומח על המאדים ובא הילד וקוטף אותו, חומס אותו מהילידים ומביאו לכדור הארץ כמוצג. המספר אמנם מצייר יפה אך נראה שלוקה בעיוורון מוסרי. לחלוטין.
…התכוונתי לכתוב דברים דומים: “האיש של הירח” הרבה יותר משוכלל, כך נראה לי, מכל הבחינות.