היסוס על סף הממשות: איוריו של סלבדור דאלי ל”עליסה בארץ הפלאות” / ענת דנציגר
התבוננות באיור לפרק "מסיבת התה של הכובען המטורף" - על הגלוי, ההיעדר והנסתר
אפריל 28, 2010
בגחמה של רגע, בתוך מכלול שהיה דומה יותר לצרור של גחמות מאשר לדבר מוצק שניתן לכנותו חיים (או לכל הפחות כך עוצב בידי יוצרו), החליט סלבדור דאלי בשנת 1969 ליצור סדרה של איורים לספרו האלמותי של לואיס קרול, “עליסה בארץ הפלאות”.
אגב אליס בארץ הפלאות – יצאה החודש מהדורה חדשה מעובדת לילדים ומאויירת נפלא מאת אמה צ’יצ’סטר קלרק, ושם הזחל על הפטריה מיוצג בדמותו של לא אחר מאשר ג’ון לנון…
ייצוג נוסף של רבים מהמאפיינים שנזכרים ברשימה המעניינת נמצא בסצנת החלום שעיצב דאלי לסרטו של היצ’קוק, SPELLBOUND
http://www.youtube.com/watch?v=dzxlbgPkxHE
אזהרה: בסוף הקטע יש קטע מתוך “כלב אנדלוסי” (דאלי ולואיס בונואל). כדאי להתרחק קצת מהמסך.
[…] ביותר עם תנועת הסוריאליזם. למרות שהוא התפרסם בזכות הציור, דאלי גם היה סופר, משורר, תסריטאי, מפיק סרטים, מעצב […]
אנשים שמציירים ציורים כאלה – מוטב להם שיציירו איפשהו על איזה כוכב. פה אנחנו צריכים גבולות ברורים. אני מניח שבעולמנו שלנו הקשקוש הזה חסר כל ערך.
איזה ניתוח רהוט ומרשים! לא ברור למה, אבל ממעטים לנתח איורים בארץ. המאמר שלך בהחלט עזר לי להבין מעט יותר איך לחשוב ולהבין את האמנות הזו. תודה.
[…] את תחושת תנועתו של הזמן במחווה ברורה לציורו המוכר של סלבדור דאלי, "התמדת […]