3 איור

הכול טמון בתנועה / יותם שווימר

על תנועה, חריזה וקלאסיות בשני ספרים של נתי בית, "מעשה בכיסא" ו"מהר מהר שלא נאחר!"

יולי 1, 2021  

בכל הנוגע לחריזה, עם הספרים נתי בית אפשר להיות רגועים. בית הוא כנראה סופר הילדים העכשווי החרזן הטוב ביותר בנמצא. הפרוזה שלו מלאת תנופה, עניין, דרמה, משחק והפתעות

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

3 תגובות:

  1. עינת ברעם אשל הגיב:

    מאמר נהדר על קצב. נושא שלא מרבים לדבר בו בספרות ילדים. הייתי מוסיפה אינפוט פרוזודי; אחד ההבדלים בין “מעשה בכסא” לבין “מהר מהר […]” הוא המשקל הזוגי בספר הראשון לעומת המשקל השלישוני בספר השני.
    הספר הראשון כתוב בימב מאד סדור, שהוא טבעי מאד לעברית ובה בעת מכני-משהו, ואילו הספר השני משלב אנפסט ומפיברך לסירוגין ומעניק לספר אורך נשימה רב יותר, איזו אווירה חולמנית שהולמת את המשחק בין מהירות להשתהות.
    מעניין מאד לשים לב לפרוזודיה – וזה קורה מעט מאד, אז תודה לנתי בית ולך, יותם, שפתחתם את הדיון הזה.

  2. עינת ברעם אשל הגיב:

    למעלה צ”ל אנפסט ואמפיברך 🙂

  3. […] המעורה היטב בקהילת האיור הישראלית. בין הספרים שאייר “מהר מהר שלא נאחר” מאת נתי בית, “הצב מצב בעמק רפאים” מאת דפנה בן-צבי […]

כתיבת תגובה