1 במה ומסך

לב שבור הוא לב שלם / יוני שלמון

האם דמות מונפשת יכולה להתבגר? האם ניתן למרוד בתאגיד שיצר אותך? משמעויות מורכבו בסרט האנימציה שובר הקופות "ראלף שובר את האינטרנט"

דצמבר 11, 2018  

ונלופי וקונפליקט הנסיכות שלה הוא רב רבדים. היא נסיכה, והיא מותג של דיסני וככזו היא כלואה בסיפור של עצמה לא משנה כמה קולית תהיה וכמה בדיחות גרעפסים יש באמתחתה.

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

תגובה אחת:

  1. kseal הגיב:

    סוף סוף ראיתי את הסרט, והמאמר מנתח אותו בצורה מרתקת. יחד עם זה, יש לי כמה הסתייגויות: קודם כל, הקישור בין insecurity כפגם בתוכנה שמושך אליו וירוסים לחוסר ביטחון הוא מבריק, אבל במהותו הוא בעייתי, כי החלופה היא אנשים מושלמים ומושטחים.
    כזאת בדיוק, בעיני, היא דמותה של שאנק – לכאורה בחורה פראית, אבל משום מה בוקעות מפיה כל האמירות הנכונות והמעצימות, חינוכיות עד זרא.
    הסרט לא נרתע ללחוץ שוב על כפתור החינוכיות כששבים למשחק השוגר-ראש – נהגות המירוצים (!) מדברות על כך שהן בעצם נגד תחרותיות, אם היא פוגעת בחברות – אמירה צבועה, שמשום מה רואים בה אמירה “חינוכית” – מה חינוכי בלגרום לאדם לחשוב שיצריו ורגשותיו אינם ראויים אפילו להכרה? שלא לדבר על חוסר ההומור הגמור שבדבר, ועל התחושה שיוצרי הסרט מתקשים להאמין שמישהו יקלוט את מסריהם אלא אם יצעקו אותם בקול.
    והסתייגות אחרונה – אני דווקא לא חושב שוונלופי צריכה לקבל גוף של אישה כדי לגדול כדמות. הרי זה ממש כמו לומר שראלף ההורס צריך לרזות בסרט הבא, לקבל תואר, להתחתן, להפוך לאב, וכולי וכולי… וכל זה בניגוד מוחלט לסרט הראשון, הנפלא ומלא ההומור, שטען:
    I’m bad, and that’s good. I will never be good, and that’s not bad. There’s no one I’d rather be than me.

כתיבת תגובה