התכנית מצליחה לעקוף את השאלה הנפיצה “למה התכוון היוצר”, תוך שהיא מביאה פרשנות מחוברת לקרקע של הרקע ליצירה, כולל גרסת היוצר ועוד עדים מסביב.

השטאנץ הקבוע של הפרקים הוא מצד אחד ברכה לצופים הצעירים: גם אם הם מאבדים את זנב השיחה, הם יודעים שתכף פרידמן ישתולל עם גיטרה חשמלית בשיר שמסביר מושג טכני או מסכם תפיסה אמנותית

1 במה ומסך

לה ג’וקונדה והחיים עצמם / אביבית משמרי

רשימת ביקורת על תכנית הטלוויזיה "כאן ואומן"

נובמבר 8, 2015  

הצופים-הילדים יושבים מרותקים למסך ומגחכים מפעם לפעם. לשאלתי הם פסקו: זו אחלה סדרה, ואנחנו מבינים הכול. אני לא בטוחה עד כמה בן ה-7 הבין באמת מהי פרספקטיבה, אבל לפחות הוא יודע שיש דבר כזה ולאיזה תחום תוכן הוא קשור. ודאי גם לא יצליח לעכל את עולמו החרדתי של מונק, אבל הוא זוכר את שמו ואופיו האפל, כמכר ותיק.

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

תגובה אחת:

  1. דפנה חיימוביץ' הגיב:

    לאחר צפייה עלי להודות שאני מסכימה עם הטענה של אביבית שהסדרה לא מצליחה להמחיש “את הנשגבות של אמנות גדולה, את ההזקקות שלנו אליה…” מה שהיא כן מצליחה זה להגחיך את האמנות והאמנים בדרך שנבחרה להצגתם ובשימוש בבדיחות התפלות. כנראה שהמטרה למשוך את הצעירים לצפייה בתוכנית הרדודה והשגת רייטינג היא שכיוונה את יוצריה ומפיקיה של התוכנית.

כתיבת תגובה