7 ספרות

מארק טווין היה אוהב את זה / יותם שווימר

רשימת ביקורת על הספר "ג'ספר ג'ונס" לקרייג סילבי

נובמבר 16, 2011  

מעטים הם הספרים שמלווים את הקוראים הצעירים מגיל הנעורים המוקדם עמוק לתוך נבכי ההתבגרות. שלא במפתיע, לרוב מדובר בספרים בעלי אג’נדה חברתית מוצקה, סיפור רגשי חזק ודמות ראשית אשר מתבגרת במהלך העלילה וצוברת תובנות על העולם.

האם אתם מנויים שלנו?

התוכן בכתב-העת פתוח במלואו למנויים בלבד.

כתיבת תגובה

7 תגובות:

  1. מה שהכי מסקרן אותי זה שהספר והגיבור חולקים את שמם עם אמן הפופ הארס-פואטי מכולם. (כתבתי עליו טיפה כאן http://wp.me/pSKif-hQk בזיקה ליורם קופרמינץ). זה כמובן קשור למה שאני, אבל זה לא פרט שולי או מקרי, וזה לא מתחבר בשום צורה פשוטה למה שכתבת.

  2. גבי הגיב:

    ביקורת כתובה יפה מאוד, אחפש את הספר.

  3. admin הגיב:

    מרית, תודה על דברייך. אינני מכיר מספיק את ג’ספר ג’ונס (האמן), ולא הצלחתי לחשוב על השפעה ממשית שלו על קרייג סילבי. רשמת: “זה לא מתחבר בשום צורה פשוטה למה שכתבת.” תרצי להרחיב?

    יותם

  4. פשוט ג’ונס הוא לא אמן חברתי בשום צורה. ומצד שני, הוא חשוב מאד ומוכר. קשה להאמין שאיש מכל אלה שספר עובר תחת ידיהם עד שהוא נולד – הסופר והעורכים וכולי, לא שם לב לשמות החופפים. וזה קצת בולט מדי בתור מקרה. אם יש קשר הוא לא מובן מאליו אבל אין לי מושג מהו בלי לקרוא.

  5. זה קצת כמו שלהנרי פילדינג יש רומן בשם “טום ג’ונס”, זה תמיד הצחיק אותי, אבל פילדינג כתב אותו במאה השמונה עשרה, הוא לא יכול היה לדעת.
    זה יכול להיות גם מין בדיחה פרטית, אבל הספר לא נשמע אנרכיסטי אלא מאד מחויב ורציני.

  6. ענבל הגיב:

    ליותם: לאורך כל הביקורת כתבת “התפקחות” ו”מפוקח” בק’ במקום בכ’.

    למרית: במקור האנגלי שמו של גיבור הספר (ושם הספר עצמו, כמובן) לא מאוית כמו שם הצייר ג’ספר ג’ונס (Johns לעומת Jones). הבחירה לא לציין את ההבדל גם בכתיב העברי היא של העורכים בארץ (היא תמוהה בעיניי, כי אפשר לייצר הבדל כזה בתעתיק, אבל אני מניחה שהשיקול היה שאיש מהקוראים לא יבחין בהבדל). סילבי אולי התכוון שהשם יישמע מוכר, אבל לא התכוון ליצור זהות בין השמות.
    והנה פרט טריוויה שעשוי לשעשע אותך: קרייג סילבי עצמו, הסופר האוסטרלי שהוא גם מוזיקאי (שולי למדי), חולק שם (בכתיב זהה) עם מוזיקאי אמריקאי מוכר ממנו – מפיק מוזיקלי עכשווי שעובד עם זמרים והרכבים בריטיים ואמריקאיים שחלק מהם ידועים מאוד.

  7. […] גלבפיש מוסיפה מניסיונה כי כאשר קראה וערכה את הספר "ג'ספר ג'ונס" מאת קרייג סילבי, היתה משוכנעת שהוא מיועד למבוגרים: […]

כתיבת תגובה