פרשנויות איוריות חדשות לילדה החזקה בעולם
תערוכה המציגה תריסר איורים חדשים לבילבי ארך - גרב
אוקטובר 14, 2010
Pippi Långstrump היא ככל-הנראה הדמות המוכרת ביותר שבראה אסטריד לינדגרן. האיורים המקוריים לספר נעשו על-ידי אנגריד נימן, ומשנת 1945 (שנת פרסום הספר הראשון) ועד עתה, מאיירים רבים נכספים לתת את פרשנותם לדמותה האל-מותית.
איזה רעיון! תריסר פרשנויות איוריות לדמות ספרותית אחת אהובה ונוסטלגית.
כמה דימיון, צבעוניות ומקוריות יש בסך כל האיורים ובכל אחד לחוד. ממש חגיגה לעיניים ולנשמה.
אפשרות מצויינת להכיר ולחשוף מאיירים מוכשרים, כל אחד על פי סגנונו הייחודי ועם ‘טביעת האצבע’ האישית-יצירתית שלו.
תערוכה מקסימה!
וואו, מקסים. רעיונות נהדרים וביצוע צבעוני ושובה לב
תענוג לעיניים!
יופי של איורים!
מצטערת עם כל הכבוד לניסיונות המאויירים,
אין כמו בילבי המקורית.
ללא ספק, רעיון מיוחד וביצוע נפלא!
האיור של שרי פשוט מקסים ומיוחד!!!
וואו איזה יופי של ציורים! אהבתי במיוחד את האיור המתוק של רינת..
ללא ספק תערוכה מעניינת,אבל רק בילבי אחת מדהימה יש פה, של רינת גלבוע.פשוט בחורה מוכשרת!!
היוזמה שלכם מדהימה והניבה פירות צבעוניים ומרעננים.. אתם חייבים להתחיל מסורת של תערוכות יזומות כאלה – לבחור דמות (בעל חיים יהייה ממש ממש מעניין..) ולפנות למאיירים שיגיבו.
אהבתי בעיקר שמדובר במאיירים לא מוכרים וכישרונות חדשים שעוד לא הכרנו.
תעשו עוד ! מקסים!
מצטרף למחמאות ! יוזמה שובת לב ומרעננת ! האיור של מאיה שלייפר מקסים ורגיש.
אתם חייבים לעשות עוד תערוכות כאלה !
אולי באמת על בעלי חיים..
מאוד כיף לשמוע ולהכיר שמות חדשים..
כל הכבוד, הפצתי לכל עבר.
התערוכה מקסימה!!
אהבנו בעיקר את בלבי שחוזרת הביתה לאבא ואמא, של טלי אייזנר
יוזמה מבורכת ביותר. מקווה שתעשו עוד כאלה בעתיד הקרוב מאוד. ממש מקסים ומקורי
תערוכה כישרונית..אנשים צעירים מוכשרים.. אתר נהדר.. מה יש להוסיף ?
מצטרפת לבקשות של כולם – תעשו עוד תערוכות כאלה. אני אישית בעד לפרגן קצת לבעלי החיים…
האיור של שרי טיטו מעורר מחשבה במיוחד והופך את בילבי באופן יוצא דופן לזיכרון ילדות אשר כל אשה מבוגרת יכולה להזדהות עימו.
שרי- הרטטת את ליבי
הבילבי של רינת היפה והדומה ביותר לבילבי שמצטירת מהסיפור אין ספק מאיירת מדהימה שתגיע רחוק!
בפורום ‘איור’ ב”עכבר קפה” מתנהל דיון בנושא התערוכה כאן. אתם מוזמנים:
http://cafe.mouse.co.il/topic/1829225/
איזה יופי של עבודות, נהניתי מאד מהתערוכה וממקבץ הכשרונות.
הכי אהבתי את העבודות שלקחו את הדמות מעבר למה שמוכר לכולם:
בילבי הקונפורמיסטית והמבוייתת של נועה שניר – שמוטת צמות, עם חצאית ארוכה (והמראה הצנוע) שלא מוותרת ובכל זאת מטפסת על העץ
בילבי כעוללית מאושרת, רגילה, עם זוג הורים, והצופה באיור הזה יודע שהיתמות מחכה לה בעתיד הקרוב
בילבי המזדקנת של שרי טיטו, איור שהוא בו זמנית גם אופטימי וגם עצוב – כדאי לכם לחפש ברשת את התמונה העדכנית של השחקנית שגילמה את בילבי בסרט שצולם בשנות השישים
ובילבי הרב-תרבותית של רותם דיין, שהצפון אירופאיות שלה הופקעה ממנה
בכל זאת חסרו לי נקודות מבט קצת יותר נשכניות, פחות מתנחמדות. למשל משהו כזה:
http://pepesmit.aeroplastics.net/stateofmind.php?title=1994_puzzled
יוזמה מבורכת וכן ירבו. גישה מרעננת. כל הכבוד לכם !
יש קלאסיקות שעדיף לעזוב בשקט.גילגי- בילבי- פיפי היא מקרה מובהק שכזה. האיורים המקוריים נפלאים וכל המוסיף גורע.
צרות עין טיפוסית. מתאים לנציג שנקר לא להיפתח ולעודד כיוונים חדשים. זה רק מוכיח, שאכן יש “פס ייצור” אצלכם למאיירים. הסגנון השולט במכללה הוא פופ ורטרו, ואין פתיחות לסגנונות אחרים. מי שחולק עליי – מוזמן להיתרשם בעצמו מתערוכת הבוגרים. הבוגרים מאיירים פחות או יותר אותו הדבר, וזה מגיע מלב המכללה. האיורים החדשים לבילבי הביאו עימם הזדמנות להכיר כישרונות חדשים, להחליף רשמים, ולהתרענן. יוזמה נהדרת והלוואי ויהיו עוד.
[…] ודבר קטן ואחרון- לפני כמה ימים פרסמו בפנקס (כתב עת מכוון לספרות ותרבות לילדים) ציור שלי בתערוכה שנקראת “פרשניות איוריות חדשות לילדה החזקה בעולם” (על בילבי) אתם מוזמנים לחפש אותי בלינק הזה. […]
האיורים מקסימים. אהבתי מאד את האיור של יעל פלטי הצעירה. יש בו תמימות ואותנטיות שלא עברה עיבוד של לימוד מקצועי. לכן,לטעמי,מתאים לרוח הספר.
איזה יופי של איורים. האיור של שרי טיטו (בילבי המבוגרת) מרגש ומצמרר כאחד
אני עונה לתגובתה המשונה של נועה, אותה ראיתי רק עכשיו.איני מגיב כאן כנציג שנקר (עד לפני ארבע שנים לימדתי בבצלאל- האם אז הייתי “נציג בצלאל”?) אלא כאיציק רנרט. לא מובן לי איך השתמשת בביקורת שלי כנקודת מוצא להתגוללות העצבנית שלך על בוגרי המחלקה ,וצר לי שהשתמשת בי כתירוץ להכפשה.
האיור של רינת גלבוע גם יפה וגם מזכיר את הסיפור המוכר והאהוב.
ובאיור של שרי טיטו בילבי היא כבר אישה מבוגרת…
ואילו באיור של רותם דיין זו מין בילבי ישראלית-עכשווית…
נהניתי לראות!
לעניין הקלאסיקות שיש לעזוב בשקט: אנא ראו את מקרה “אליס”. למרות שיש קלאסיקה הקשורה בה בתודעה הקולקטיבית
– (איוריו של טנייל הענק) הרי שדורות על דורות של מאיירים לא פסקו מלאייר את הספר מסביב לגלובוס. פתיחה מחדש של טקסטים קאנוניים היא הנותנת להם חיים ומדגימה, בעצם, עד כמה הם על-זמניים. תרבות, כמו מדע וכמו כל דבר אחר כמעט
נבנית נדבך אחרי נדבך של ערעורים על קביעות ופרשנויות ישנות. “דור דור ודורשיו” גם באיור. אם מותר לפרשן ספרותית טקסטים קאנוניים בהתאם לרוח התקופה, כן מותר לפרשנם חזותית.. הקיצר – יופי של יוזמה.
אני אוהבת את הציור של הילדה הגדולה כי היא נורא מזכירה לי את הילדה בספר .
התארוכה מקסימה .
אני קיבלתי מיכל התארוכה קיבלתי המון השראה .
זאת תארוכה מקסימה .
אני ראיתי ולמדתי מיכל התארוכה שיש בתוך התארוכה המון מידה שקיבלתי כל השבוע .
אני אהבתי את בילבי האנקית כי שום בן אדם לא יכול לאכול קתנוע .
זה נורא מוזר .
האיורים בתארוכה קצת מצחיקים .
כשאני הייתי קטנה בגיל 7 אני הלכתי לחוג ציור וציירתי המון ציורים יפים אבל אני בסוף הלכתי להיתחרות בתחרות ציור .
אני אהבתי מאוד את התארוכה .
[…] פרשנויות איוריות חדשות לילדה החזקה בעולם […]
[…] פרשנויות איוריות חדשות לילדה החזקה בעולם […]
[…] העת היפה לספרות ילדים "הפנקס" (שגם עשה כמה מחוות מקסימות לגילגי) מדבר ערן שחר על הבחירות של הורים גם בקניית ספרי […]
[…] שרצה להיות עץ" שכתב דוידי רוזנפלד (כתר), ואף השתתפה בתערוכת האיורים המחודשים לדמותה של בילבי שנערכה ב"הפנקס". מאיה שלייפר היא […]
וואו!
הכי אהבתי את בילבי המעט מסתורית של מאיה שלייפר, את בילבי המודרנית של רותם דיין ואת בילבי הפשוטה והנפלאה של דוד צמיר-גל.
יוזמה נהדרת!!!
🙂