1 כללי

שבע בום! – אביאל בסיל

שש טיוטות ואיור סופי אחד

מרץ 16, 2016  

“שבע בום!” הוא מדור המציג את תהליך העבודה של איור ספר ילדים. דרך שש טיוטות ואיור סופי אחד יציגו המאיירים המתארחים במדור את תהליכי החשיבה שלהם, ההתלבטויות וההחלטות אותן הם לוקחים בעת איור הספר. ראשון להתארח במדור – אביאל בסיל.

“הסיפור המעניין על שאול ומפלץ החשמל” שכתב יניב הלר ועורכת יעל גובר בהוצאת “כנרת”, הוא סיפור על ילד קצת בודד להורים גרושים, שמוצא נחמה בחבר “מיוחד”.

1. הצעד הראשון שלי היה לחפש את הדמויות של שאול (הילד) ומנחם (המפלץ). בדמות של שאול ניסיתי למצוא ילד שהוא קצת בודד, קצת שונה, אינטליגנט ועם עולם פנימי מפותח. בניסיונות שלי ציירתי ילד חמוד אבל הוא נראה לי סטנדרטי משהו ולכן בגרסה הסופית של שאול בחרתי לצייר אותו קצת שונה מהארכיטיף של ילד גיבור שאני מצייר בדרך כלל. העיניים שלו הן נקודות קטנות, האף גדול, ניסיתי שהוא יהיה חמוד אבל בו זמנית שיראה גם קצת כמו איש מבוגר.

הדמות של מנחם המפלץ היתה גם מאתגרת: האתגר הראשון הוא איך לתאר חשמל כמשהו מוחשי, ובמקביל – איך עושים מפלצת שלא תהיה מפחידה מדי ושתרגיש נגישה אבל שעדיין תהיה מפלצת. ויתרתי על העין האחת ועל הפה הגדול עם השיניים החדות, ובסוף הגעתי לגרסה הסופית שבה יש למנחם שלוש עיניים (בעיקר כדי לחזק את ההבעות שלו ואת הנגישות שלו) ופה גדול עם שיניים, אבל לא חדות ומפחידות כל כך, יותר חביבות.

אביאל בסיל

 

2. במקביל לשלב הזה עשיתי ניסיונות צבע של איור שלם, כדי לנסות ולמצוא את העולם הוויזואלי, הצבעוני, שבו הדמויות חיות. שני השלבים האלו נעשים במקביל כי אחד משליך על השני. כבר בתחילת העבודה שלי החלטתי להשתמש בפלטה צבעונית מוגבלת. סיבה אחת היא כי יש משהו מאוד בוגר בסיפור ולא רציתי לתת לצבעוניות להשתלט על הכול. וסיבה שנייה היא שכל הסיפור מתרחש בלוקיישן אחד (כמעט), והצמצום הצבעוני עזר לי ליצור עולם שמנתק אותי מהעובדה שיש פה שתי דמויות שעומדות ומדברות בחדר אחד כמעט כל הסיפור.

במקביל לשלב הזה עשיתי נסיונות צבע של איור שלם, כדי לנסות ולמצוא את העולם הויזואלי, הצבעוני שבו הדמויות חיות. שני השלבים האלו נעשים במקביל, כי אחד משליך על השני. כבר בתחילת העבודה שלי החלטתי שהשתמש בפלטה צבעונית מוגבלת, סיבה אחת היא כי יש משהו מאוד בוגר בסיפור ולא רציתי לתת לצבעוניות להשתלט על הכל. וסיבה שניה היא שכל הסיפור מתרחש בלוקיישן אחד(כמעט) והצמצום הצבעוני עזר לי ליצור עולם שמנתק אותי מהעובדה שיש פה שתי דמויות שעומדות ומדברות בחדר אחד כמעט כל הסיפור.

3. ועכשיו סקיצות מאוד קטנות ומופשטות שבהן אני מנסה לחשוב על תיאור הסיטואציה והקומפוזיציה.

3 (1)

4. קיבלתי לייאאוט ראשוני מהמעצב, רוני שניידר, מהסטודיו של קובי פרנקו. שלב הלייאאוט נעשה בפינג פונג בינינו, לעתים אני מתאים את עצמי לעימוד ולעתים הם מתאימים את העימוד לאיור.

4 (1)

5. השלב הבא היה למצוא את הצבעוניות המתאימה. חיפשתי פלטה שתהיה יוצאת דופן ותשלוף אותנו מהעולם האמתי ובעצם תעזור לנו לקבל את המציאות הזו שבה יש מפלץ שחי בשקע בחדר של שאול.

השלב הבא היה למצוא את הצבעוניות המתאימה, חיפשתי פלטה, שתהיה יוצאת דופן ותשלוף אותנו מהעולם האמיתי ובעצם תעזור לנו לקבל את המציאות הזו שבה יש מפלץ שחי בשקע שבחדר של שאול.

6. השלב הבא הוא ביצוע סקיצות עיפרון של הקומפוזיציות הסגורות.

השלב הבא הוא ביצוע סקיצות עיפרון של הקומפוזיציות הסגורות.

7. בום!

ולאחר מכן ביצוע בצבע.

 

כתיבת תגובה

תגובה אחת:

  1. […] בין הטקסט של הלר לאיוריו של אביאל בסיל מוצלח מאוד ובעל תפקיד מכריע ביצירת טקסט עשיר, רב רובדי […]

כתיבת תגובה