הנהלת “הפנקס” היקרה, אנא מכם, פנקו את הצופים בלינקים לפליקר / אתר המשתתפים והזוכים בתחרות.
(כמו שציינתם באיורים לבילבי. כמה מילים על המאייר + לינק לעבודות שלו )
תודה רבה 🙂
איזה תענוג! האיורים הזוכים באמת מיוחדים במינם, אך מסתבר שיש לנו כל-כך הרבה מאיירים מוכשרים! ומעבר לאיורים היפהפיים, היה מעניין ביותר “לקרוא” את הספר דרך עיניהם של אנשים שונים זה מזה.קשה להאמין כמה פרשנויות שונות יכולות להיות ליצירה אחת מוכרת ואהובה. תודה ל”הפנקס” ולהוצאת הקיבוץ המאוחד.
תודה על ההשקעה – ל-כ-ו-ל-ם. זאת תערוכה יפה ומכובדת ואני שמחה לראות את כל הזוויות השונות והמעניינות. את הצללים, והאור, וגם את הביזאריה – איזה יופי! כל הכבוד ל”הפנקס”!
הרעיון והביצוע יוצאים-מן-הכלל! האיורים-כולם, גרמו לי תחושת הנאה ועונג חושי-אסטתי. ובאמת, גם תחושת גאווה במאיירים הנפלאים שלנו. איזה עושר וגיוון מובעים בפרשנויות השונות!
יופי של דברים, איורים מקסימים! מצטרפת לבקשה של לי – פנקו את הצופים בלינקים לפליקר / אתר המשתתפים והזוכים בתחרות.
(כמו שציינתם באיורים לבילבי. כמה מילים על המאייר + לינק לעבודות שלו ) 🙂
היה כיף להשתתף ולמדתי המון ממאיירים אחרים, מתי עוד תחרות, זה יכול להיות ממש נחמד אם פעם בחודש, לא חייב להיות תחרות, רק פרשנויות שונות. בכל המקרה היה כיף.
מדהים!!! אוקיינוס מרנין של כשרונות נדירים!
אתם יכולים אפילו להוציא ספר ובו רק הציורים הללו, שמתארים את סצינה הכניסה ללול. אני בטוחה שרבים וטובים יקפצו על המציאה!
שלום לכולם,
שמחנו על העניין הרב שיצרה התחרות בקרב הקוראים.
נוספו פרטים אישיים וקישורים לאתרים של הזוכים בתחרות. מתוך רצון לשמור על אחידות, הדבר לא התאפשר בנוגע לכל המשתתפים, שלחלקם אין אתר/פליקר.
אהבתי את האיורים שראיתי כאן הנושא והספר מדברים אלי במיוחד ספר יפה ואהוב. המשפט
,\אין מנוח מי זאת הילדה| גם בגילי המופלג וגם בהיותי כבר סבתה עדיין מהדהד באוזני. אהבתי את הציבעוניות באיורים ובהחלט מאד דבר אלי והוציא ממני “את זאת הילדה”
אלכס’ אני יכולה להתחיל לכתוב ספר שלם על המשפט”אין מנוח מזאת הילדה” או “זאת הילדה”
בזמנו הכנתי הצגת תאטרון בובות על הסיפור והספרהכנתי את הדמויות ואת התפאורה והצגתי את הספור באומר ובצליל. מכאן ש זה נוגע בי מאד לעומק. אוהבת את הפרשנויות השונות שבציורים
גם לנו אין מנוח
בקורס “ספרות ילדים” במכללת אורנים אנו מתבוננים באיורים ומצטרפים לתוהים:
האם תוכלו לספר לנו מעט על התערוכה המקסימה. מי, מה, מתי? איך נוצרה?
התערוכה מקסימה. עדין אני חושבת שלמי שכן יש אתר או פליקר זו הזדמנות טובה להיחשף ולכן אינכם צריכים “לקפח” את מי שביקש והשקיע. ולמי שאין אתר או פליקר אולי הדבר יאפשר לו או ידרבן אותו בהזדמנות זו וכך תרויחו 2 תרנגולות במכה.
[…] "ויהי ערב" / פניה ברגשטיין על פי הנס כריסטיאן אנדרסן, איורים: חיים האוזמן. הוצאת הקיבוץ המאוחד – רק שנתיים אחרי "לילה טוב ירח" ראה אור גם אצלנו בארץ ספר שיהפוך לקלסיקה ירחית מהמדרגה הראשונה. תפקיד הירח ב"ויהי ערב" הפך לבלתי נשכח בזכות איוריו של חיים האוזמן, המעניקים לו אופי אקספרסיבי בצהוב עסיסי. האוזמן קיבל השראה לא מועטה מסרטי דיסני בני אותה תקופה וייתכן שזו הסיבה לביקורת הבאה, שנכתבה על הספר ב"הד החינוך" על ידי יעקב לוי ב-1949: "… ועוד מן הראוי לציין כאן את ציוריו המצויינים של האוזמן, שהפליא לעשות בדמיונו העשיר ובמכחולו המחונן. חבל רק על דבר אחד, ששני הגיבורים האנושיים היחידים שבסיפור זה, אבא והילדה, שניהם טיפוסים "גויים", גרמניים, זרים לנו, והרי כבר קיימים אצלנו טיפוסים מגובשים וניכרים למדי, הן של "צברים" קטנים, הן של "קיבוצניקים" בוגרים, ואיך זה לא ראתה אותם עינו המובהקת של האוזמן!? אין זה אלא שכאן פועלת עדיין מעמסת השגרה הלועזית, הזרה, שכן אפילו פרצוף הירח חרום האף הוא כאן גויי כ"כ! והרי הגיעה השעה ש"נייהד" אפילו אותו… שאף הוא לא ייראה זר בעיני ילדינו." (לפרשנויות איוריות מרהיבות לסצנה הדרמטית של ויהי ערב לחצו כאן) […]
יש כאן עבודות יפהפיות, תענוג לראות.
הנהלת “הפנקס” היקרה, אנא מכם, פנקו את הצופים בלינקים לפליקר / אתר המשתתפים והזוכים בתחרות.
(כמו שציינתם באיורים לבילבי. כמה מילים על המאייר + לינק לעבודות שלו )
תודה רבה 🙂
איזה תענוג! האיורים הזוכים באמת מיוחדים במינם, אך מסתבר שיש לנו כל-כך הרבה מאיירים מוכשרים! ומעבר לאיורים היפהפיים, היה מעניין ביותר “לקרוא” את הספר דרך עיניהם של אנשים שונים זה מזה.קשה להאמין כמה פרשנויות שונות יכולות להיות ליצירה אחת מוכרת ואהובה. תודה ל”הפנקס” ולהוצאת הקיבוץ המאוחד.
תודה על ההשקעה – ל-כ-ו-ל-ם. זאת תערוכה יפה ומכובדת ואני שמחה לראות את כל הזוויות השונות והמעניינות. את הצללים, והאור, וגם את הביזאריה – איזה יופי! כל הכבוד ל”הפנקס”!
הרעיון והביצוע יוצאים-מן-הכלל! האיורים-כולם, גרמו לי תחושת הנאה ועונג חושי-אסטתי. ובאמת, גם תחושת גאווה במאיירים הנפלאים שלנו. איזה עושר וגיוון מובעים בפרשנויות השונות!
אהבתי מאוד את קרן כץ. מאוד מעניין..
יופי של דברים, איורים מקסימים! מצטרפת לבקשה של לי – פנקו את הצופים בלינקים לפליקר / אתר המשתתפים והזוכים בתחרות.
(כמו שציינתם באיורים לבילבי. כמה מילים על המאייר + לינק לעבודות שלו ) 🙂
נפלא
היה כיף להשתתף ולמדתי המון ממאיירים אחרים, מתי עוד תחרות, זה יכול להיות ממש נחמד אם פעם בחודש, לא חייב להיות תחרות, רק פרשנויות שונות. בכל המקרה היה כיף.
ללא ספק נוצרה כאן אחת מתערוכות האיור הטובות של השנה. הכל מאד מגוון ומקורי, וזה יופי
את ההתייחסות האישית שלי לאיורים עשיתי בפורום ‘איור’ ב”עכבר קפה”:
http://cafe.mouse.co.il/topic/2083552/
מדהים!!! אוקיינוס מרנין של כשרונות נדירים!
אתם יכולים אפילו להוציא ספר ובו רק הציורים הללו, שמתארים את סצינה הכניסה ללול. אני בטוחה שרבים וטובים יקפצו על המציאה!
http://efchek.blogspot.com/2011/03/blog-post.html
אפרת, תודה על הקישור. אני מאוד אוהבת את האיור שלך, והיה נחמד לראות חלק מתהליך היצירה.
שלום לכולם,
שמחנו על העניין הרב שיצרה התחרות בקרב הקוראים.
נוספו פרטים אישיים וקישורים לאתרים של הזוכים בתחרות. מתוך רצון לשמור על אחידות, הדבר לא התאפשר בנוגע לכל המשתתפים, שלחלקם אין אתר/פליקר.
בתודה,
עורכי “הפנקס”
איפה פרטים אישיים וקישורים לאתרים?
גלי שלום,
פרטים אישיים וקישורים לאתרים ניתן למצוא אצל הזוכים בתחרות.
לא הבנתי:
1. מי הזוכים? איך רואים?
2. בתגובה מעליי אמרתם ש”נוספו פרטים אישיים וקישורים לאתרים של הזוכים בתחרות”. היכן?
3. למה רק של הזוכים??
נושא נהדר ומתחרים מעולים. כמה מהאיורים כאן ממש נהדרים.
אהבתי את האיורים שראיתי כאן הנושא והספר מדברים אלי במיוחד ספר יפה ואהוב. המשפט
,\אין מנוח מי זאת הילדה| גם בגילי המופלג וגם בהיותי כבר סבתה עדיין מהדהד באוזני. אהבתי את הציבעוניות באיורים ובהחלט מאד דבר אלי והוציא ממני “את זאת הילדה”
אלכס’ אני יכולה להתחיל לכתוב ספר שלם על המשפט”אין מנוח מזאת הילדה” או “זאת הילדה”
בזמנו הכנתי הצגת תאטרון בובות על הסיפור והספרהכנתי את הדמויות ואת התפאורה והצגתי את הספור באומר ובצליל. מכאן ש זה נוגע בי מאד לעומק. אוהבת את הפרשנויות השונות שבציורים
גם לנו אין מנוח
בקורס “ספרות ילדים” במכללת אורנים אנו מתבוננים באיורים ומצטרפים לתוהים:
האם תוכלו לספר לנו מעט על התערוכה המקסימה. מי, מה, מתי? איך נוצרה?
לנעמי דה-מלאך ולשאר התוהים, פרטים על התחרות ניתן למצוא כאן https://ha-pinkas.co.il/?p=4184
יחד עם זוכי התחרות.
התערוכה מקסימה. עדין אני חושבת שלמי שכן יש אתר או פליקר זו הזדמנות טובה להיחשף ולכן אינכם צריכים “לקפח” את מי שביקש והשקיע. ולמי שאין אתר או פליקר אולי הדבר יאפשר לו או ידרבן אותו בהזדמנות זו וכך תרויחו 2 תרנגולות במכה.
[…] לשאר היצירות שנשלחו לתחרות לחצו כאן […]
[…] את התחרות שארגנו בשיתוף עם הוצאת הקיבוץ המאוחד – לאיור מחודש של הסצנה המפורסמת מ"ויהי […]
[…] ברגשטיין – באתר "עיר האושר" של מרית בן ישראל * תחרות הפרשנויות ל"ויהי ערב" – באתר "הפנקס" – כתב עת מקוון לספרות ותרבות […]
[…] "ויהי ערב" / פניה ברגשטיין על פי הנס כריסטיאן אנדרסן, איורים: חיים האוזמן. הוצאת הקיבוץ המאוחד – רק שנתיים אחרי "לילה טוב ירח" ראה אור גם אצלנו בארץ ספר שיהפוך לקלסיקה ירחית מהמדרגה הראשונה. תפקיד הירח ב"ויהי ערב" הפך לבלתי נשכח בזכות איוריו של חיים האוזמן, המעניקים לו אופי אקספרסיבי בצהוב עסיסי. האוזמן קיבל השראה לא מועטה מסרטי דיסני בני אותה תקופה וייתכן שזו הסיבה לביקורת הבאה, שנכתבה על הספר ב"הד החינוך" על ידי יעקב לוי ב-1949: "… ועוד מן הראוי לציין כאן את ציוריו המצויינים של האוזמן, שהפליא לעשות בדמיונו העשיר ובמכחולו המחונן. חבל רק על דבר אחד, ששני הגיבורים האנושיים היחידים שבסיפור זה, אבא והילדה, שניהם טיפוסים "גויים", גרמניים, זרים לנו, והרי כבר קיימים אצלנו טיפוסים מגובשים וניכרים למדי, הן של "צברים" קטנים, הן של "קיבוצניקים" בוגרים, ואיך זה לא ראתה אותם עינו המובהקת של האוזמן!? אין זה אלא שכאן פועלת עדיין מעמסת השגרה הלועזית, הזרה, שכן אפילו פרצוף הירח חרום האף הוא כאן גויי כ"כ! והרי הגיעה השעה ש"נייהד" אפילו אותו… שאף הוא לא ייראה זר בעיני ילדינו." (לפרשנויות איוריות מרהיבות לסצנה הדרמטית של ויהי ערב לחצו כאן) […]
[…] ברגשטיין – באתר "עיר האושר" של מרית בן ישראל * תחרות הפרשנויות ל"ויהי ערב" – באתר "הפנקס" – כתב עת מקוון לספרות ותרבות […]
[…] מה שמעט מאוד ספרי ילדים עבריים הצליחו – להפוך לסמל של תרבות הילדים המקומית. מקורו באגדה שכתב הנס כריסטיאן אנדרסן, אותה עיבדה פניה […]