מי זה הספר הזה בכלל? – ראיון עם המעצבת עדה ורדי
עדה ורדי על עיצוב ספרים ותפקיד המעצבת ביחסי הגומלין בין טקסט ואיור
יוני 8, 2011
עדה ורדי היא מבכירות המעצבות בישראל. היא גרפיקאית המתגוררת בתל-אביב, ועוסקת בעיצוב עטיפות לספרים ובעיצוב סדרות ספרותיות למבוגרים וילדים. עבודותיה המדויקות יוצרות עיצובים מרהיבים ובלתי נשכחים, המעשירים הוצאות ספרים רבות בסגנונות אמנותיים מגוונים.
מאוד מעניין, תודה רבה. עדה ורדי מעצבת נהדרת והיה מרתק לקרוא על דרך עבודתה! מעבר לזה, מאוד שמחתי לקרוא שהבא בסדרת הרפתקה יראה אור עם איורים של רוני פחימה שהיא לדעתי יודעת לאייר בשחור-לבן הכי טוב בארץ.
איזה יופי של כתבה. נהניתי לקרוא על תהליך העבודה ומקורות ההשראה…חבל שהכתבה לא ארוכה יותר…בתור מאיירת שהיא גם מעצבת תמיד ענינו אותי יחסי הגומלין שבין האיור לעיצוב וכתבה זו נוגעת בעניני האיזון העדין שבין הטקסט לאיור. מענין מאוד! מחכה לכתבות המשך שכאלו 🙂
איזה יופי של כתבה. נהניתי לקרוא על תהליך העבודה ומקורות ההשראה…חבל שהכתבה לא ארוכה יותר…בתור מאיירת שהיא גם מעצבת תמיד ענינו אותי יחסי הגומלין שבין האיור לעיצוב וכתבה זו נוגעת בעניני האיזון העדין שבין הטקסט לאיור. מענין מאוד! מחכה לכתבות המשך שכאלו 🙂
יש משהו מעניין בחיבור המחומש (סופר, סופר מתרגם, 2 מאיירים, מעצבת) שבסדרת “הרפתקה”, הבעיה היא שלדעתי זה לא מאפשר לתת קרדיט למאיירים על-גבי העטיפה. אולי כדאי היה לתת קרדיט כפול, לשניהם, כמו 2 המתרגמים של “אוליבר טוויסט”
גיא, לא נהוג לתת קרדיט למאייר על גבי העטיפה לספרים הפונים לנוער ומלווים באיורי שחור-לבן פה ושם, אלא בפנים הספר.
ראיון מרתק ומאיר עיניים. ואני חשבתי לתומי שבד”כ המאייר הוא גם המעצב…
ראיון מרתק ועבודות נהדרות, מקסים.
יש חריגים. למשל פולונסקי ב”ההרפתקאות המפתיעות של הברון מינכהאוזן”:
http://cafe.mouse.co.il/topic/2087589/
זה מפני שהאיורים שלו מופיעים בתוך הספר. אם היה מאייר רק את הכריכה, אז שמו היה מופיע רק בתוך הספר. מנסיון אישי! 🙂
גם ב”הרפתקה” יש איורים בתוך הספר, של מאייר אחד (סליטקר, פחימה, פרידמן), ואיור העטיפה שהוא של בתיה (מאיירת שנייה)
לרוב, בספרי נוער ומבוגרים, אין קרדיט למאייר על גבי הכריכה. גם בחו”ל זה נדיר. תראה את סדרת השושנים האנגליות של מדונה (בעברית ובאנגלית). לעומת זאת, אני זוכרת שבספרי שוקן ובזמורה ביתן לדוגמא, הייתי מקבלת קרדיט על איור על גבי הכריכה בקטן בצד האחורי שלה ולא בתוך הספר.
[…] אשר חברה להוצאת "מודן" וגייסה לשורותיה את המעצבת עדה ורדי והמאיירת בתיה קולטון, לצד העורכים חגי ואסף ברקת. […]
[…] אשר חברה להוצאת "מודן" וגייסה לשורותיה את המעצבת עדה ורדי והמאיירת בתיה קולטון, לצד העורכים חגי ואסף ברקת. […]
[…] אשר חברה להוצאת "מודן" וגייסה לשורותיה את המעצבת עדה ורדי והמאיירת בתיה קולטון, לצד העורכים חגי ואסף ברקת. […]
[…] החזקת הספר ביד ממלאת בציפייה נעימה. העטיפה, שעיצבה עדה ורדי, לא רק יפה ומעניינת (האיור של בתיה קולטון. וגם בפנים […]